Szukaj wkładu/drukarki:

Doktortusz.pl

Szukaj wkładu/drukarki:

Festiwal ŻubrOFFka 2013 - głosowanie

ŻubrOFFka 2013
Competition EASTWARD WINDOW - Programme II
Konkurs ONKO NA WSCHÓD - program II
Screenings:
Pokazy:
Kino Forum, 5.12, 18:45
Camera Cafe, 7.12, 13:30

The competition for the best independent film from Lithuania, Latvia, Estonia, Belarus, Georgia, Armenia, Russia, Slovakia, etc. – it’s directed to filmmakers from former socialist countries – independent artists, students and amateurs. The very name of the contest refers to charming windows of Podlasie region as well as to the fact that our city uniquely “hangs” between the East and West.
Konkurs na najlepszy film niezależny z Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Białorusi, Gruzji, Armenii, Rosji, Słowacji itd. – czyli skierowany do filmowców z krajów byłego bloku państw socjalistycznych – twórców niezależnych, studentów i amatorów. Nazwa konkursu nawiązuje do urokliwych podlaskich okien oraz wyjątkowego położenia naszego miasta pomiędzy Wschodem i Zachodem.
Voting ended
Głosowanie zakończone

Chinti

Chinti


dir./reż. Natalia Mirzoyan
Russia/Rosja 2012, 8’15’’
cinematography/zdjęcia: Natalia Mirzoyan

The world of the little ant is limited to the river on the one side and the wall on another. His shore is like a trash dump, and daily routine of ant’s family seems unreasonable and boring.
Suddenly his life changes when he finds an entrance ticket with Taj-Mahal image on it.

Świat małej mrówki z jednej strony ogranicza rzeka, a z drugiej mur. Brzeg jest jak wysypisko śmieci, a codzienny trud mrówczej rodziny wydaje się nudny i bezsensowny. Życie mrówki nagle się zmienia, gdy znajduje bilet wstępu z obrazkiem Taj-Mahal.

Hands off The Blue Globe

Hands off The Blue Globe

Ręce precz od błękitnej planety


dir./reż. Žygimantas Kudirka
Lithuania/Litwa 2013, 4’30”
cinematography/zdjęcia: Žygimantas Kudirka

Ingenious, humorous animated video to the music of the Vilnus hip-hop artist – MC Mesijus

Pomysłowy, pełen humoru animowany klip do muzyki wileńskiego hiphopowca MC Mesijusa.

Nuclear Waste

Nuclear Waste

Odpady nuklearne


dir./reż. Myroslav Slaboshpytskiy
Ukraina 2012, 24’
cinematography/zdjęcia: Dmytro Sannikov

Sergiy and Sveta live in Chernobyl. Sergiy is a truck-driver at a radioactive wastes utilization plant. Sveta works at a radioactive decontamination laundry. Their work and their life are dictated by one unchangeable rhythm with clockwork precision. But what sets this mechanism in motion – day by day?

Siergiej i Sveta mieszkają w Czarnobylu. Sergiej jest kierowcą ciężarówki w zakładzie utylizacji odpadów radioaktywnych. Sveta pracuje w pralni odkażania radioaktywnego. Ich praca i ich życie toczą się w niezmiennym rytmie, wystukiwanym z zegarmistrzowską precyzją. Jednak co wprawia ten mechanizm w ruch – dzień po dniu?

Pandas

Pandas

Pandy


dir./reż. Matúš Vizár
Slovakia, Czech Republic/Słowacja, Czechy 2013, 11’28”
cinematography/zdjęcia: Matúš Vizár

After millions of generations they had a good chance of becoming another extinct species. But one day, an all too active primate called the human being found them and they became a pawn in man's game.

Po milionach pokoleń miały szansę stać się kolejnym wymarłym gatunkiem. Lecz pewnego dnia, nader aktywny ssak naczelny zwany człowiekiem znalazł je i stały się one pionkiem w jego grze.

The Gifts of the Black Rave

The Gifts of the Black Rave

Dary czarnego kruka


dir./reż. Stepan Biryukov
Russia/Rosja 2012, 12’29”
cinematography/zdjęcia: Stepan Biryukov, Alexey Pochivalov

Gocha is always cheerful and welcoming to his friends. What is a pitty is that sometimes there is nothing to offer. Once his visitors turn out to be birds with their King Raven and the host decides to do his best to please the guests...

Gocha jest zawsze pogodny i lubi gościć przyjaciół. Szkoda, że czasami nie ma nic do zaoferowania. Pewnego razu odwiedzają go ptaki i ich Król Kruk, więc gospodarz postanawia zrobić wszystko, by zadowolić gości.

Pride

Pride

Duma


dir./reż. Pavel G Vesnakov
Bulgaria, Germany/Bułgaria, Niemcy 2013, 30’
cinematography/zdjęcia: Orin Ruevski

Manol – a retired general, a loving grandfather – is a patriarch of firm morals and fixed beliefs, which he has upheld in his household. But on this day he learns that the boy he raised is gay. The life choices of his loved ones challenge his values in a battle he has lost by default.

Manol – emerytowany generał, kochający dziadek – jest patriarchą o silnych zasadach moralnych i stałych przekonaniach, które wyznaje w swoim domu. Jednak tego dnia dowiaduje się, że wychowany przez niego wnuk jest gejem. Wybory życiowe najbliższych mu osób kwestionują jego wartości w walce, którą przegrał walkowerem.

Wooden People

Wooden People

Drewniany naród


dir./reż. Victor Asliuk
Belarus/Białoruś 2012, 27’
cinematography/zdjęcia: Ivan Hancharuk

Mikalaj is an old man and the only inhabitant of a village in the biggest forest of Europe, Belavezhskaya Pushcha. This place was teeming with life once, but since then all the other people have either left for the city or died. What depresses Mikalaj is not merely solitude. It is very hard for him to deal with the utter lifestyle and mentality. So he resurrected his country folk. He made hundreds of wooden figures representing all possible kinds of farm work and all the stages of human life. His small characters work, love, marry, give birth, divorce, drink and die. The tiny society has even a nuclear bomb…

Mikołaj jest starym mężczyzną i jedynym mieszkańcem wsi w największym lesie Europy, Puszczy Białowieskiej. To miejsce kiedyś tętniło życiem, ale wszyscy ludzie albo wyjechali, albo zmarli. Lecz nie tylko samotność przygnębia Mikołaja. Jest mu ciężko poradzić sobie z zupełnie innym stylem życia i mentalnością. Wskrzesza więc mieszkańców swojej wioski. Rzeźbi setki drewnianych figur przedstawiających wszystkie możliwe rodzaje pracy na roli i wszystkie etapy życia człowieka. Jego postaci pracują, kochają się, pobierają, rodzą dzieci, rozwodzą się, piją i umierają. Miniaturowa społeczność ma nawet własną bombę atomową…

Boys, Where Are You?

Boys, Where Are You?

Gdzie ci chłopcy?


dir./reż. Jelena Gavrilovic
Serbia 2012, 11’15”
cinematography/zdjęcia: Ivan Marković

Even though she still doesn’t know what the right thing to do is, Lena has made a decision.

Mimo iż wciąż nie wie, co należy zrobić, Lena podjęła decyzję.

Crossroads

Crossroads

Rozdroża


dir./reż. Zurab Demetreshvili
Georgia/Gruzja 2013, 17’
cinematography/zdjęcia: Irakli Akhalkaci

Little boy trying to prove to his father that he is an adult already.

Mały chłopiec próbuje udowodnić ojcu, że jest już dorosły.

     

Back
Powrót